Tanggal publikasi | : | |
---|---|---|
Kategori | : | D3, Experience, S1/D4/S2, SMA/SMK, SwastaD3, Experience, S1/D4/S2, SMA/SMK, Swasta |
Lokasi | : | Indonesia |
Jenis Pekerjaan | : | Full Time |
Pendidikan | : | SMA/SMK, Diploma, Sarjana |
Pengalaman | : | Experience |
INGINKERJA.ID – PT Social Bella Indonesia, yang lebih dikenal dengan merek Sociolla, adalah perusahaan yang bergerak dalam ekosistem kecantikan digital. Didirikan pada tahun 2014 oleh Christopher Madiam, Chrisanti Indiana, dan John Rasjid, Sociolla menawarkan produk kecantikan, perawatan kulit, dan perawatan rambut melalui platform e-commerce mereka. Perusahaan ini bekerja sama dengan distributor nasional dan pemilik merek untuk menyediakan produk asli dan berkualitas kepada pelanggannya. Berkantor pusat di Jakarta, Sociolla telah memperluas jangkauannya ke 35 kota di Indonesia dan 4 kota di Vietnam.
Melalui strategi omnichannel, Sociolla tidak hanya fokus pada penjualan online tetapi juga memiliki toko fisik yang dikenal sebagai Sociolla Store. Platform ini terus berinovasi dalam memberikan pengalaman belanja yang menyeluruh dan terintegrasi, menjadikan Sociolla destinasi utama bagi penggemar produk kecantikan. Dengan total pendanaan yang mencapai 102 juta dolar AS, perusahaan ini berkomitmen untuk terus mengembangkan kapabilitas dan layanannya di industri kecantikan.
-
- Has min 2 years experience in related background, preferably from E-commerce or retail
- Strong analytical and negotiation skills, and own sense of urgency for incident resolution
-
- Demonstrated ability to communicate and influence at all organizational levels and across all functions. Must be clear, concise, and convincing
-
- Detail-oriented team player with good planning and problem solving skills who is willing to go the extra mile
- Ability to gain a deep understanding of partner goals and objectives to structure a mutually beneficial solution
-
- Ability to multi-task in a fast-paced environment with minimal direction
- Understanding the baby industry would be a plus understanding consignment and direct purchase procedure.
- Responsible for monitoring monthly target and achievement for related brand
- Facilitate purchase orders, whether through consignment or direct procurement, between partners.
- Maintain strong relationships with current and potential partners by understanding their needs, providing support, information, and guidance, maintaining regular communication, and identifying growth opportunities.
- Monitor the whole process in merchandising, inventory management, stock movements, pricing/ promo, and competitiveness
- Liaise with other internal teams (business functions) to support brands performance.